Ammatinvalintailta ja TET

Ammatinvalinta ilta 21.11.13

Meidän koulussa järjestettiin ammatinvalintailta. Siellä esiteltiin erilaisia opiskelupaikkoja. Illassa olivat mukana seuraavia oppilaitoksia: Luovi, Keskuspuisto, Diakoniaopisto, Järvenpään koulutuskeskus. Siellä oli paljon ihmisiä muista kouluista. Kiertelin siellä vanhempien kanssa. Kävin pääasiassa yllämainituissa pisteissä tutustumassa. Erityisesti tutustuin Luoviin ja Keskuspuistoon. Kiinnostavimmat ammatit olivat ehkäpä kokkiala ja lähihoitaja.

WP_20131128_026

Meidän koulussa järjestettiin ammattivalintailta, joka alkoi kello 18. Se tapahtuma oli tarkoitettu ysiluokkaisille. Tulin sinne tapahtumaan äidin kanssa. Ennen kuin pääsimme kiertelemään eri luokkiin, niin rehtori piti jonkun puheen. Sitten pääsimme kiertelemään eri luokkiin, siellä ammattivalintaillassa oli tullut edustajia eri ammattioppilaitoksista. Ammattikouluvaihtoehtoja oli Keskuspuisto, Ammattiopisto Luovi, Helsingin diakoniaopisto ja Järvenpään koulutuskeskus. Minua kiinnostaisi enemmän olla merkonomi joten haluaisin pyrkiä Luoviin. Sitten kun olimme kiertäneet kaikki paikat, niin lähdimme äidin kotiin päin.

Meidän koulussa oli ammatinvalintailta.  Aluksi kaikki kokoontuivat ruokasaliin, missä rehtori piti puheen. Ammatinvalintaillassa oli eri asiantuntijoita eri ammattilaitoksista muun muassa, Keskuspuiston ammattiopistosta, Luovista, Helsingin diakoniaopistosta, ja oli muitakin mutta nämä kiinnostivat enemmän ja näissä pisteissä kävin. Vielä en tiedä minne näistä mennä.

TET-harjottelu

Olin TETissä Alepa Tapaninkylässä kaksi viikkoa. Minulla alkoi kello 9-15 kun tulin töihin niin kävin ensiksi vaihtamassa Alepan työvaatteet. Ja sitten menin purkamaan kuivatuotteita tai pakasteita. Minä autoin asiakkaita löytämään etsimänsä tuotteen. Jos kuivatuotteet ovat loppu sen jälkeen menin nyppimään hyllyjä eli vetämään tuotteita lähemmäksi asiakkaita. Ruokataolla sai ottaa hyllystä minkä eines- tai pakasteruuan + mehun tai maitotuotteen. Siellä oli hauskaa henkilökuntaa. Minä sain Tetistä palkkioksi suklaarasian.

Olin Helkan keittiössä Tetissä klo 10–14. Laitoin astioita paikoilleen ja kiillotin ruokailuvälineitä, laitoin pöytiin vesikannuja. Tykkäsin siitä tosi paljon. Oma arvio oli erinomainen. Sai ruokailun yhteydessä lukea lehteä. Siellä oli Katja, Anu, Sami. Helkan keittiö on Kampissa. Pääsin sinne suoraan metrolla. Lähtöajat vähän vaihtelivat. Siellä oli tosi kivaa.

Minä olin TETISSÄ leikkipuisto UNIKOSSA. Minun työaikani alkoi kello 9.00 ja menin heti laitamaan ulkotavaroita ulos ja keräsin roskia pihalta. TET alkoi 4.11 ja päätyi 15.11. Yhdellä viikolla keskiviikkona minulle tuli kotona huono olo  ja menin seuraavalla viikolla torstaina takaisin TETTIIN. Siellä ohjaajien nimet olivat Impi, Ulla, Vellu sekä opiskelija Heidi joka on siellä viisi viikkoa. Minun työtehtäväni oli valmistaa pallerokerhoon askartelujuttuja ja laittaa koululaisille välipalaa. Minä katsoin myöskin perjantaisin filmiä siellä vähän aikaa ja minun pitikin lähteä ulos odottamaan taksia kello 15.00. Minä tykkäsin tosi paljon olla TETISSÄ UNIKOSSA. Leikkipuisto UNIKKO sijaitsee Pukinmäessä lähellä SIWAA.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s