Keskuspuistossa

We had to take two trains and then walked for a few minutes from school. When we got there we had coffee or tea with pulla, then after we started looking into what they did there. First we looked at a presentation, I was not sure what it was on. Then we went to another class to see..

Menimme Keskuspuiston ammattiopistoon junalla ja bussilla. Siellä tutustuimme merkonomiin, tieto- ja viestintätekniikan, luonnontieteiden alaan: datanomi, sosiaali- ja terveysalan, liiketalouden, toimitilahoitaja, artisaanialoja. Minä vastasin kaikkiin merkonomin kysymyksistä oikein. Siellä oli hauskaa.

Keskuspuiston ammattiopisto Arlan toimipaikassa

Me mentiin kahdella junalla Leppävaaraan, joka on Espoossa.  Siellä on Arlan toimipaikka, se on Keskuspuiston ammattikoulu, siellä me kävimme. Ensin me jätettiin ulkovaatteet naulakkoon. Siellä oli kahvila,  missä oli pullaa ja kahvia, kävimme kahvilassa syömässä. Sen jälkeen tuli opas, joka vei meidät kierrokselle. Kävimme datanomi-, lähihoitaja-, toimitilahuoltaja -aloilla. Mielenkiintoinen ala oli datanomi suunnitteluassistentin jälkeen.

Keskuspuiston ammattiopisto Arla

Menimme sinne kahdella junalla. Arla on Espoossa. Oli opas joka näytti meillä eri ammatteja. Liiketalouden ala, kokin ala ja toimitilahuoltaja. Saimme myös syödä karkkia ja pullaa kierroksen aikana. Matka oli kiva ja näimme eri ammatteja.

Menimme koulun kanssa käymään Keskuspuistoon jossa kerrottiin oppimishommia. Minä näin siellä vanhoja tuttuja kavereita. Minulla oli tosi kivaa nähdä erilaisia aloja. Minä en ihan tiedä että onko toi hyvä paikka johon voisin hakea kun ysiluokka loppuu.  En tiedä että millä voisin liikkua Espooseen. Siellä oli aika hyvin kiinnostavia opintoja. En osaa päättää mihin tutkintoon menen. Se on varmaan semmoinen josta pääsen harrastuksiin hyvin helposti. Retkellä oli tosi kivaa ja hauskaa. Näin myöskin siellä yhden vanhan oppilaan Annan joka oli vähän ujo tulla moikkaamaan meitä.

Retki keskuspuiston Ammatiopistoon Arlaan

Lähdimme eilen klo 9.00 Arlaan. Menimme sinne kahdella junalla ja kävellen. Ensiksi meiltä otettiin takit naulakkoon ja sitten menimme kahville ja pullalle ennen kierrosta. Meillä oli opas joka vei meidät lähihoitaja, kaupanala, toimitilahuoltaja ja datanomialoille. Näin siellä serkun.

Vierailu Keskuspuiston ammattiopistolla (Arlan toimipiste)

Menimme käymään Keskuspuiston ammattiopistolla tutustumassa. Ensiksi menimme junalla Pasilaan ja Pasilasta Leppävaaraan. Leppävaaran asemalta kävelimme noin 1 km ammattiopistolle. Kun olimme perillä laitoimme takit narikkaan ja menimme kahville ja pullalle. Lähdimme kiertelemään erilaisia aloja mitä siellä voi opiskella. Siellä oli seuraavia aloja: merkonomi, datanomi, artesaani, toimitilahuoltaja, lähihoitaja yms. Minä aion itse pyrkiä sinne lähihoitajan linjalle. Retki oli tosi hyödyllinen ja mukava!